איך לנקות שטיחים פרסיים בבית

 

איך לנקות שטיחים פרסיים בבית – עשה ולא תעשה

 

אחד הדברים שחשוב לזכור בניקוי שטיחים, הוא שהמראה החיצוני כנראה לא משקף את רמת הניקיון האמיתית. אחרי הכל, קילוגרמים של חלקיקי אבק ומזהמים אחרים מסתתרים בין הסיבים בלי שנראה כלל.
המטרה בניקוי השטיח הפרסי שלכם בבית היא לתחזק אותו, ולא לנקות אותו באופן מקצועי.

שטיפת שטיחים פרסיים בצורה לא נכונה היא בדרך כלל לא מועילה במקרה הטוב, או מסוכנת לשטיח במקרה הרע. ולכן אנחנו מזהירים את לקוחותנו שלא לשטוף את השטיח בבית!

יתרה מכך,שטיחים אלו לא מתאימים למוצרי הניקוי הסטנדרטים שנמכרים בסופר, שאולי יגרמו לשטיח רק להיראות נקי, אבל יהרסו ויקלקלו אותו לטווח הארוך.

 

הנה 4 טיפים איך לנקות שטיח פרסי בבית, אנו ממליצים ליישם אותם רק לאחר שהשטיח נוקה באופן מקצועי במפעל, למקסימום ניקיון, בצורה כזו לא רק שהשטיח יראה טוב יותר, אלא יישמר לאורך זמן וערכו יעלה.

 

  • שאבו את השטיח לכן מאחור ומלפנים לפחות פעם בשבועיים.

 

שאיבה של השטיח לפחות פעם בשבועיים היא אחת הדרכים הפשוטות לשמור על כמות אבק מינימלית והשמירה על תוחלת חיים מקסימלית לשטיחים שלכם. ודאו לשאוב גם את גב השטיח זה יעלים את רוב האבק מהשטיח שלכם. תלוי בכמות התנועה שיש על השטיח, אולי תידרש שאיבה בתדירות גבוהה יותר.

לדוגמה – שטיח סלוני שמבלים עליו ילדים ובעלי חיים, מן הסתם ידרוש שאיבה לעיתים קרובות יותר מאשר שטיח בחדר שינה.

לעומת זאת, אם השטיח עדין, כמו שטיח ענתיקה או יוקרתי מסיבים עדינים, מומלץ לשאוב מעט מאוד או כלל לא.

כששואבים שטיחי יוקרה, בקשו מעוזר להחזיק את הצד השני של השטיח כדי שהשטיח לא יתכווץ והשתמשו בשואב עדין בעוצמה הנמוכה ביותר.

שטיחי הצמר הם חזקים ועמידים, ומסוגלים להחזיק מעמד שנים רבות, אפילו כמה עשורים, אם מתוחזקים היטב. צמר הוא גם מקום מסתור מעולה ללכלוך, רק משום שהשטיח לא נראה מלוכלך זה לא אומר שהוא בהכרח שהוא נקי! עיקר הלכלוך בשטיחים מכיל חלקיקי חול, קוורץ, אבן גיר, גבס אשר סיבי הצמר מסתירים היטב. אם הלכלוכים האלה לא מנוקים באופן קבוע באמצעות שאיבה, הצמר עלול להתבלות ולהיהרס לצמיתות.

 

בנוסף, תודאו לשאוב גם את הפרנזים ( הסיבים בקצה השטיח) שגם הם נהרסים מאבק ולכלוך.
הימנעו משימוש בשואבי אבק עם מברשות שעלולות להתחכך בסיבים ועלולות לעשות נזק בלתי הפיך במשך הזמן.

 

  • איך לטפל בכתמים קשים

 

זכרו שכתמים קשים באופן כללי לא מתנקים באמצעות שטיפה פשוטה. לכן חשוב לדעת מה לעשות כאשר השטיח מתלכלך . בזמן שהשטיח מתלכלך ומוכתם אל תשתמשו בשום חומר ניקוי כדי לנסות לנקות את הכתם – זה פשוט ימרח את הכתם ויחמיר את המצב. באמצעות נייר מגבת לח טפחו בעדינות על הכתם, אל תפעילו שום לחץ. לאחר מכן קחו את צינור שואב האבק (ללא הידית) וצרו ואקום סביב האזור המוכתם, בלי למרוח אותו. השאירו את הצינור כך עד שתשאבו כמה שיותר מהלכלוך. כעת, קחו מייבש שיער וכוונו אותו לאזור הכתם.  זה יעזור לאדות את שאריות הלכלוך.

התהליך הזה יפחית את נזקי הכתמים ככל הניתן אבל אם הכתם עדיין מטריד אתכם, קחו בחשבון שככל שתשלחו את השטיח לניקוי במפעל מקצועי מהר יותר כך ילך ויגדל הסיכוי שהכתם יעלם במלואו.

 

  • חלצו את הנעליים בבית כדי להימנע מכתמי הליכה

 

מחקרים מוכיחים שסוליית הנעליים שלנו מכילה כמות אדירה של בקטריות שנאספות בעת ההליכה בחוץ. במהלך הזמן הרעלנים האלה נכנסים לבית שלנו ומשתכנים בעיקר בשטיחים. אם יש לכם ילדים קטנים או בעלי חיים שזוחלים על הרצפה, אין כלל שאלה! חלצו את הנעליים בכניסה לבית.

חוץ מהעניין הבריאותי, כתמי מצטברים מהאבק והלכלוך בנעליים, וחליצה של הנעליים פשוט יכולה לסייע בשמירה על השטיח נקי לאורך זמן.

 

 

  • אל תציפו את השטיח במים

 

היו לנו אינספור מקרים של לקוחות שניסו לנקות את השטיח הפרסי שלהם באמבטיה או בחצר האחורית באמצעות צינור השקייה. כתוצאה מזה, השטיחים סבלו מכמות גדולה של גלישת צבעים או השחמות.
ובדיעבד עלות התיקון עלתה בהרבה על עלות הניקוי המקצועי שהייתה צריכה להיעשות מלכתחילה.

 

הסיבה לתופעות הללו היא היחלשות הצבעים העדינים שבשטיחי עבודת יד, יחד עם שימוש בחומרים שאינם מתאימים לניקוי שטיחים אלו, או שימוש במים חמים ויותר מזה, הצפה של השטיח ללא ייבוש שזה גורם להיחלשות הסיבים והצטברות של עובש. משום שבניקוי ביתי, האופציה היחידה היא לתלות את השטיח לייבוש תחת השמש שאינה מספיק חזקה כדי לייבש שטיח ספוג במים בזמן קצר, בזמן זה השטיח מזמן אליו בקטריות ועובשים שיוצרים הצהובות וריח מעופש. 

 

אפילו לשטיחים מהאיכות הגבוהה ביותר יש תוחלת חיים מוגבלת, וגם הם יהרסו אחרי כמות מסויימת של הצפות. לכן אנו ממליצים בחום לשלוח את השטיח היקר שלכם לניקוי מקצועי במפעל עם מכונות סחיטה מיוחדות ובכך חסכו כסף רב והימנעו מנזקים.

 

 

 

 

לקבלת הצעה אטרקטיבית

מאמרים חמים

דברו איתנו

דילוג לתוכן