שטיחי שאגי הם תוספת יפיפייה לכל חלל וחדר. בהשוואה לשטיחים אחרים, המאפיין הבולט ביותר בשטיחי שאגי הוא הסיבים הארוכים המשווים לו מראה פרוותי וחמים ולכן גם שטיחים אלו נוטים לצבור כמויות אדירות של אבק, חול, חצץ וכדומה. שטיחים אלו מומלץ לנקות אחת לשנה-שנתיים במפעל מקצועי בדגש על ניעור מאסיבי של הלכלוך היבש לפני

הניקוי הרטוב כדי להבטיח שהניקוי יהיה יסודי.

בישראל שטיחי השאגי קיימים בשלושה סגנונות עיקריים: מיני שאגי, חצי שאגי ושאגי מלא. למיני שאגי יש סיבים ארוכים במקצת משטיח סטנדרטי, לדמוי שאגי יש סיבים ארוכים אך לא מאוד.

לשטיח שאגי המלא יש סיבים באורך כפול מזה של קודמו. בכל מקרה, כל אחת מהאפשרויות שתבחרו תהווה פיתרון אלגנטי וחמים וכמובן יש להתחשב בבחירת הצבעים.

איך מנקים שטיח שאגי במפעל?

במפעל שלנו אנו מקפידים על ניקוי מפורט ומחמיר לפי סדר קבוע.

בשלב הראשון, השטיח עובר בדיקה כדי שנבין ממה עשוי השטיח על מנת שנוכל להתאים לו את אופן הניקוי והחומרים הנכונים. אנחנו עוברים על כל השטיח ורושמים בפנינו את כל האיזורים בהם נמצאים כתמים.

בשלב השני, השטיח יכנס למכונת ניעור, שתפקידה לנער את השטיח בחוזקה ולחבוט בו כדי להוציא ממנו את הלכלוך היבש, שלב זה הכרחי משום ששטיחי שאגי הם עבים וצוברים כמויות אבק וחול גדולות מאוד. בשלב זה גם נשאב את השטיח באמצעות שואב אבק עוצמתי כתוספת.

בשלב בשלישי, השטיח נכנס להשרייה באמבטיה עם חומר אנטי בקטריאלי מיוחד שמטרתו להפריד את הלכלוך מסיבי השטיח. ולרכך את הכתמים והלכלוך הדביק והעקשן יותר. שלב זה עשוי להימשך מספר שעות בהתאם למצב השטיח.

שלב רביעי הוא שלב הקרצוף והשטיפה, אנו נעזרים במכונה מיוחדת לקרצוף השטיח משני צדיו, המכונה מקרצפת את השטיח עם חומר בעל PH ניטרלי, שבנוסף לניקוי מרכך ומבשם את הסיבים, בשעה שהמכונה מקרצפת היא גם שוטפת את השטיח במים נקיים בעת ובעונה אחת.

בשלב החמישי והאחרון, אנו סוחטים את השטיח במכונה מיוחדת אשר סוחטת 95% מהנוזלים. מיד לאחר מכן השטיח עובד לייבוש בחדר ייבוש, בחדר הזה מותקן מכשיר לספיגת לחות ויבשנים תעשייתיים לייבוש מהיר של השטיחים.

 

האם אפשר לנקות שטיחי שאגי בבית?

לשטיחי שאגי יש סיבים ארוכים וסבוכים, אשר הם מעולים לשכיבה ורביצה אך  מעט מסורבלים לניקוי. אם אתם מתלבטים איך תנקו אותם, אל דאגה, עדיין אפשר לנקותם בבית!

כל זמן שאתם שואבים אותם ביסודיות אחת לכמה שבועות הם יישמרו ולא יעלו ריח רע.

 

הוצאת האבק

שלב ראשון – הוציאו את השטיח ותלו את השטיח על מעקה או גדר

שלב שני – חבטו בשטיח באמצעות מחבט שטיחים, חזק מספיק כדי לשחרר את כל הלכלוך היבש, הפסולת החול והאבק.

שלב שלישי – השאירו את השטיח תחת השמש כמה שעות, קרני השמש יהרגו את הבקטריות וקרדית האבק.

 

שאיבת השטיח

שאבו את השטיח לפי הצורך, בדרך כלל באופן שבועי. אם ישנם ילדים קטנים או בעלי חיים בבית, רצוי אפילו לשאוב באופן יום-יומי.

  1. במידה וקיימת אופציה, כוונו את שואב האבק למצב "סיבים ארוכים", אם השואב שלכם לא מתכוונן אולי כדאי לכם לשקול להשקיע באחד כזה.

2.שאבו את האבק ביסודיות, שאריות אבק בשטיח יגרמו לסיבים להתבלות ואף להתפרק עם הזמן.

  1. הפכו את השטיח ושאבו את חלקו האחורי, גב השטיח נוטה לצבור כמויות לא מבוטלות של לכלוך.

אם יש לכם שואב אבק שגם חובט, רצוי לפעיל כעת את הפונקציה הזו.

 

 

לסיכום – שטיחי שאגי, בעד או נגד?

 

שטיחי שאגי הם אהובים ופופולריים בקרב הישראלים, וניתן למצוא אותם המון בבתים, הם גם מוסיפים מראה חמים ומודרני.

החיסרון העיקרי הוא הקושי לנקות אותם, לכן מעבר לניקוי הביתי מומלץ לשלוח אותם למפעל מקצועי לניקוי שטיחים כמו שלנו.

אנחנו מתחייבים ל-100% חיטוי וניקוי השטיח והחזרתו אליכם תוך 7 ימי עסקים. לסיכום – שטיחי שאגי הם מומלצים מאוד על ידינו!